خدمات نگهداری و تعمیرات نیروگاه‌های کوچک

در پروژه های کشور از آنجا که احداث واحدهای صنعتی و بهره برداری از آنها عموما” توسط دو بخش متفاوت انجام میشود و حتی در مالکیت های خصوصی نیز گروهی که در زمان احداث واحدها وجود دارند با بهره بردار تجهیزات که بصورت معمول بعد از فرآیند احداث به تیم اضافه میشوند متفاوت هستند تجارب بهره بردار در زمان طراحی و ساخت به مجری طرح منتقل نمیشود و در زمان محدود تحویل کار از مجری به بهره بردار نیز عملا امکان انتقال تمام تجارب مجری به تیم بهره بردار نمی باشد. از این رو این سیکل معیوب باعث زیان های جدی برای سرمایه گذار شده به شکلی که مواردی که به سادگی در مراحل طراحی میتوانسته با کمترین هزینه جایگزین یا اصلاح گردد گاها” تبدیل به مشکلات پرهزینه و جدی میگردد. به این دلیل پیشنهاد این شرکت به مشتریان و سرمایه گذاران استفاده از مشاوران و پیمانکارانی است که تجربه خوبی در بهره برداری و کار با تجهیزاتی را دارند که قرار است در آینده طراحی ،تامین و سپس بهره برداری شوند.

در این زمینه بر اساس تجربه ما مشتریانی که از شروع کار به فکر  انتهای کار یعنی کاهش هزینه های نگهداری و بهره برداری می باشند موفق تر عمل کرده و در طراحی و انتخاب تجهیزات مورد استفاده و در تحویل و بهره برداری از تجهیزات مورد نظر با مشکلات و هزینه های کمتری مواجه هستند. بسیار دیده شده است که بهره برداری نادرست از تجهیزاتی مرغوب در دسترس بودن آنها را دچار محدودیت ساخته و سرمایه گذار از این محل آسیب های جدی در بازگشت پیش بینی شده سرمایه متحمل شده است.

عمده فعالیت شرکت در این بخش نیز در تکمیل بخش های پیش گفته به شرح زیر می باشد:

  1. بهره برداری اقتصادی از واحدها و نگهداری از تجهیزات مرتبط بر اساس روش های مبتنی بر RCM و استفاده از الگوهای علمی و کارآمد مدیریت دارایی های فیزیکی.
  2. تعمیرات و اصلاح عملکردی تجهیزات مورد استفاده در پلنتهای صنعتی و نیروگاههای کوچک در قالب پروژه های تعمیراتی و یا افزایش راندمان.

 

از آنجا که این حوزه منطبق بر تجربیات ۱۵ ساله متخصصان آروین صنعت گستر ویستا می باشد از سال ۹۷ بر آن شدیم که بومی سازی این تجهیزات را در حد توان مجموعه و محدودیت های موجود (در استفاده از تجهیزات و ماشین آلات تراش بروز دنیا که خود یکی از تجهیزاتی است که بر اساس تحریم ها واردات آن سالهاست با مشکل مواجه است) برای پتانسیل های کوچک موجود برای سرمایه گذاری آغاز نماییم و خوشبختانه در حال حاضر امکان ساخت توربین و سیستم های کنترل مرتبط را برای این جایگاه ها در اختیار داریم.